پیشنهاد سردبیر

غلامرضا رضائیان مجری نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر جزئیاتی از نمایشگاه «رصتا» و اختتامیه و اکران‌ها ارائه داد و از حضور برخی غرفه‌های نمایشگاه «رصتا» در نمایشگاه بین‌المللی جیتکس سخن گفت.

بخشی از غرفه‌های «رصتا» به جیتکس دبی می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا رضائیان به عنوان مجری سومین نمایشگاه «رصتا» توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما نمایشگاه امسال را در مقایسه با سالِ گذشته، در ۲۰ درصد افزایش متراژ و ۱۵ هزار مساحت برگزار کردیم. ۱۶۰ شرکت، خبرگزاری و سکوهای رسانه‌ای و نمایش‌خانگی حضور پیدا کرده‌اند. البته با درنظر گرفتن حضور شرکت‌های اقماری این آمار و ارقام به بیش از ۲۰۰ شرکت و سکو می‌رسد که همه اینجا فعال هستند.

وی افزود: البته در این حوالی، نمایشگاه دیگری به نام نوشت افزار را هم داریم. معمولاً در سطح نمایشگاه‌های کشور، چند نمایشگاه با هم برگزار می‌شود و دلیل دارد. آن بحث انرژی است که صرف می‌شود. البته ساعت کاری هر کدام از نمایشگاه‌ها متفاوت است.

رضائیان با اشاره به اینکه سرویس‌های «ون» برای جا به جایی بازدیدکنندگان از ساعت ۱۵ به بعد تراکمِ بیشتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر نمایشگاه رصتا برقرار است و در درب شماره یک مصلی و مترو شهید بهشتی، سرویس‌های «ون» را قرار دادیم. حتی برای بعد از ساعت ۱۵ که معمولاً جمعیت بیشتری وارد می‌شوند تراکمِ سرویس‌ها را بیشتر کرده‌ایم. چرا که نمایشگاه «رصتا» یک نمایشگاه تخصصی و اهمیت آن نسبت به نمایشگاه‌های دیگر بالاتر است.

مسوول اجرایی نمایشگاه درباره روز اختتامیه، توضیح داد: معمولاً هر نمایشگاهی اختتامیه دارد و معمولاً اختتامیه بعد از ساعت نمایشگاه نیست. در حین نمایشگاه، اختتامیه برگزار شود علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه دایر است. از این ساعت به بعد کسی را پذیرا نخواهیم بود. از حدود ساعت ۱۶ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و جمع‌آوری سازه‌ها و لوازم و ابزار غرفه‌ها هم از ساعت ۱۸ به بعد شروع خواهد شد.

او درباره برگزاری اکران‌ها و مراسم اختتامیه تأکید کرد که در طبقه اول شبستان مصلی امام خمینی(ره) مراسم اکران و نمایش فیلم‌ها و آثار و محصولات نمایش‌خانگی هر روز برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه هم در طبقه اول برپا می‌شود.

رضائیان از برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس هم خبر داد و گفت: نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس بزرگترین رویداد فناوری و استارتاپی صنعت آی‌سی‌تی در خاورمیانه و شمال آفریقاست که از سال ۱۹۸۱ در دبی برگزار می‌شود و تاکنون به گونه‌ای رشد و توسعه یافته تا بتواند یکی از تأثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری روز دنیا باشد.

او تأکید کرد: این نمایشگاه به‌عنوان یکی از اتفاقات مهم در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود که بخشی از سکوها و شرکت‌های حاضر در «رصتا» هم در آن رویداد حاضرند که از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود. ۱۸۰ کشور از سراسر دنیا در این نمایشگاه حاضرند و پاویون ایران هم با ۱۸ شرکت در این نمایشگاه حضور دارد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.